بازاریابی...
درهزاره جدید اقتصادرقابتی ومبتنی بربازار دارای نقش برجسته واساسی است عوامل موثر
برموفقیت بنگاه های اقتصادی به سرعت درحال تغییر می باشد ،به عبارتی دیگر دراقتصاد
دانایی محور ،ایده ها ،محصولات ،خدمات وفرآیند تولید وعرضه همواره درحال تحول
ودگرگونی است .
درچنین دوره ای برای موفقیت کسب وکار،برخورداری ازدانش روز وتوانایی به کارگیری آن به شیوه ای نوآورانه وموثر ،همواره موردنیاز وتحصین برانگیز است وکار آفرینان به عنوان کسانی که می توانند باابتکار ونوآوری ترکیبات جدیدی ازمنابع ،فرصتها و نیاز هارا خلق کنند درخط مقدم تولید ثروت ،توسعه اقتصادی وفن آوری درحال حرکت هستند .
این کار آفرینان هستند که به عنوان پدیده نوین درشرایط سخت کنونی ومخاطره آمیز جامعه باتوجه به خصوصیات ممتاز وبرجسته خود امکانات ومنابع رابرای ایجاد،رشدوتوسعه درزمینه های تولید وخدمات فراهم کرده ،اشتغال وکسب وکار ایجادنمایند .
وضیعت اقتصادی کشور وترکیب جمعیتی امروزه بیش ازپیش مارا نیازمند یافتن زمینه های پیش رو درصحنه ای اقتصادی وگسترش کار آفرینی می کندودراین راستا ضرورت داشتن ،الگوها وراهکارهای مناسب جهت آموزش ،تربیت واستفاده بیهینه از نیروی فعال وکار آفرین بیشتر می شود .
درهمین راستا سازمان همیاری اشتغال فارغ التحصیلان به عنوان یکی ازبزرگترین نهادهای فعال درامر آموزش درزمینه کار ،اشتغال به کار آفرینی ،اقدام به تهیه وتدوین محتوی آموزشی درزمینه مراحل راه اندازی یک کسب وکاروبنگاه اقتصادی براساس نتیجه ارزیابی دوره آموزشی برگزاره شده ازسال 1379 تاسال 1385، نظرخواهی ازفراگیران ،مدرسین ومتخصصان کارآفرینی کشور ،برگزاری نشست های تخصصی دراین زمینه ،بازخوردمنابع آموزشی موجود وتلفیق برخی از روشهای رایج آموزش کارآفرینی به عنوان یک الگوی ملی آموزش کارآفرینی کشور باهمکای موسسه کار وتامین اجتماعی نموده است .
یکی ازمهمترین دلایل نارضایتی ازشغل این است که اغلب افراد هنگام آغاز زندگی شغلی ،آگاهانه وبراساس معیارهای صحیح ،واقعی وواضح (استعدادها ،مهارت ها وعلایق )برای خودبرنامه ریزی نمی کنند وباتوجه به نیازهای بازارکار ،قراردادهای اجتماعی ارزش های گروه های مرجع وحرف مردم ،رشته ای تحصیلی وشغل خودراانتخاب می کنند . به عبارت دیگر،مردم کاررابرای آنها تعریف وانتخاب کرده اند نه خودشان .بنابراین درزندگی ای قدم می گذارند که مجبورند یک عمربدبختی بکشنندودرانظاردیگران تظاهرکنند که خوشبختند!!
درچنین دوره ای برای موفقیت کسب وکار،برخورداری ازدانش روز وتوانایی به کارگیری آن به شیوه ای نوآورانه وموثر ،همواره موردنیاز وتحصین برانگیز است وکار آفرینان به عنوان کسانی که می توانند باابتکار ونوآوری ترکیبات جدیدی ازمنابع ،فرصتها و نیاز هارا خلق کنند درخط مقدم تولید ثروت ،توسعه اقتصادی وفن آوری درحال حرکت هستند .
این کار آفرینان هستند که به عنوان پدیده نوین درشرایط سخت کنونی ومخاطره آمیز جامعه باتوجه به خصوصیات ممتاز وبرجسته خود امکانات ومنابع رابرای ایجاد،رشدوتوسعه درزمینه های تولید وخدمات فراهم کرده ،اشتغال وکسب وکار ایجادنمایند .
وضیعت اقتصادی کشور وترکیب جمعیتی امروزه بیش ازپیش مارا نیازمند یافتن زمینه های پیش رو درصحنه ای اقتصادی وگسترش کار آفرینی می کندودراین راستا ضرورت داشتن ،الگوها وراهکارهای مناسب جهت آموزش ،تربیت واستفاده بیهینه از نیروی فعال وکار آفرین بیشتر می شود .
درهمین راستا سازمان همیاری اشتغال فارغ التحصیلان به عنوان یکی ازبزرگترین نهادهای فعال درامر آموزش درزمینه کار ،اشتغال به کار آفرینی ،اقدام به تهیه وتدوین محتوی آموزشی درزمینه مراحل راه اندازی یک کسب وکاروبنگاه اقتصادی براساس نتیجه ارزیابی دوره آموزشی برگزاره شده ازسال 1379 تاسال 1385، نظرخواهی ازفراگیران ،مدرسین ومتخصصان کارآفرینی کشور ،برگزاری نشست های تخصصی دراین زمینه ،بازخوردمنابع آموزشی موجود وتلفیق برخی از روشهای رایج آموزش کارآفرینی به عنوان یک الگوی ملی آموزش کارآفرینی کشور باهمکای موسسه کار وتامین اجتماعی نموده است .
یکی ازمهمترین دلایل نارضایتی ازشغل این است که اغلب افراد هنگام آغاز زندگی شغلی ،آگاهانه وبراساس معیارهای صحیح ،واقعی وواضح (استعدادها ،مهارت ها وعلایق )برای خودبرنامه ریزی نمی کنند وباتوجه به نیازهای بازارکار ،قراردادهای اجتماعی ارزش های گروه های مرجع وحرف مردم ،رشته ای تحصیلی وشغل خودراانتخاب می کنند . به عبارت دیگر،مردم کاررابرای آنها تعریف وانتخاب کرده اند نه خودشان .بنابراین درزندگی ای قدم می گذارند که مجبورند یک عمربدبختی بکشنندودرانظاردیگران تظاهرکنند که خوشبختند!!
+ نوشته شده در جمعه سی و یکم خرداد ۱۳۹۲ ساعت 13:5 توسط مهدی بشردوست
|