-     رسانه ها به دنبال اخبار هستند: اخبار به صورت هر چيزي كه جديد، متفاوت و خلاقانه باشد، تعريف مي شود، آن عبارت شگفت انگيز "زنده باد تفاوت" هيچ جا بيشتر از تضمين علاقه رسانه ها مصداق ندارد.

2-      اغلب موفق ترين ايده هاي روابط عمومي كاملاً هم منحصر به فرد نيست، بلكه ايده هاي قديمي هستند با يك شيب خلاقانه جديد.

3-     هدف تبليغاتي را از نظر دور نداريد: اگر مي خواهيد تبليغات تان موثر باشد، بايد مبارزه را از ديدگاه عموم مردم طراحي كنيد نه از ديدگاه خودتان. اين همان تفاوت موجود بين روابط عمومي و آگهي دادن است.

4-     برنامه هاي خود را آزمون كنيد: اگر ايده اي براي فروش يك كالا داريد آن را در يك برنامه راديويي تست كنيد تا مردم عادي نظرها، سئوال ها و پيشنهادهاي خود را مطرح كنند، اگر اين برنامه راديويي توانست تعامل لازم با مشتريان را برقرار كند، بنابراين اگر ايده شما براي اين نوع برنامه ها موثر باشد، براي تمام رسانه هاي ديگر هم موثر خواهد بود.

5-     خود را با خبرهاي داغ روز مرتبط كنيد: هرگاه واقعه خبري بزرگي رخ مي دهد هميشه مي توانيد براي جلب توجه عموم، از مطالبي مرتبط و متناسب با آن وقايع استفاده كنيد.

6-      سعي كنيد دستورالعمل هاي خاصي متناسب با تعطيلات رسمي خاص تهيه كنيد. همواره ربط دادن خودتان به يك مطلب خبري، مزيت مهمي برايتان بحساب خواهد آمد. اگر اين كار خلاقانه را انجام دهيد، موقعيت شما تقريباً تضمين شده است.

7-     خود را به يك احساس پيوند دهيد: اگر رسانه ها را بخندانيد، بگريانيد يا حتي عصباني كنيد تبليغات شما جهت فروش محصولاتتان معمولاً موثر خواهد بود.

8-     در مورد رسانه خود تحقيق كنيد: اگر مي خواهيد ستون خاصي از روزنامه اي يا فضايي از برنامه خاص را بخود اختصاص دهيد، هر روز آن را ببنيد يا بخوانيد و بفهميد كه روزنامه نگاران دوست دارند به چه نوع مطالبي بپردازند، سپس مطلب خود را با آن وسيله ارتباط جمعي مورد نظر متناسب كنيد.

9-      هنگام رفتن به دنبال رسانه ها، فهرستي از كليه محصولات خود تهيه كنيد. نكته اي كه بايد همواره در نظر داشته باشيد، اين است كه بدانيد چگونه مي توان از محصول خود براي تهييج عموم و جلب توجه رسانه ها استفاده كرد.

مبادله يك روش موثر رايج جلب توجه عموم است. مثلاً مي توانيد كالاي توليدي خود را با يك محصول از رده خارج شده مبادله كنيد ولي بايستي دقت كنيد كه معاوضه بايد خلاقانه و ابداعي باشد.