درآمدي بر اخلاق كسب و كار و تبليغات در تجارت الکترونيکي از منظر حمايت از حقوق مصرف کنندگان
موسسه مطالعات و پژوهش هاي بازرگاني
جوامع بشري پيوند ميان قواعد اخلاقي و مقررات لازم الاجرا در عرصه هاي مختلف اقتصادي و بازرگاني نمودار شده است. با استفاده از اينترنت براي تجارت استفاده از موازين اخلاقي در دنياي مجازي نيز اهميت يافت. با توجه به اهميت نقش تبليغات مبتني بر صداقت و پرهيز از فريبكاري در تبليغ كالاها و خدمات در تجارت الكترونيكي در جلوگيري از نقض حقوق مصرف كنندگان در انتخاب آگاهانه محصولات مورد نياز از سوي آن ها، اين مقاله با استفاده از شيوه توصيفي تحليلي به اخلاق كسب و كار و تبليغات در تجارت الكترونيكي از منظر حمايت از حقوق مصرف كنندگان پرداخته است. در ابتداي مقاله مباحث كلي از قبيل مفهوم اخلاق و فلسفه اخلاق، اخلاق كسب و كار، تفاوت هاي الزامات اخلاقي با الزامات حقوقي، مفهوم تبليغات و اهميت آن و موضوعات اخلاقي در تجارت الكترونيكي از منظر حمايت از حقوق مصرف كنندگان تبيين شده و پس از نقد و بررسي وضعيت حمايت از حقوق مصرف كنندگان در تبليغات در قانون تجارت الكترونيكي كشور، نتيجه گيري و پيشنهادهاي مورد نظر براي ارتقاي سطح حمايت از حقوق مصرف كنندگان كشور در تبليغات در تجارت الكترونيكي ارائه شده است