مخاطب و بازاریابی در فضای مجازی
مخاطب و بازاریابی در فضای مجازی
امروزه فضای مجازی و امکانات آن که روز به روز بر وسعت و فابلیتشان افزوده می شود ، محیط بسیار پر قدرتی برای بازاریابی و حرکت به سوی جذب بیش از پیش مخاطبین می باشد به خصوص در جوامع امروزی که امکان استفاده از اینترنت و فضای مجازی برای هر فرد یا گروه با دارا بودن هر ویژگی و خصوصیت منحصر به خود ، امکان پذیر می باشد و به نوعی دموکراسی حداقلی در زمینه ی استفاده از این فضا به طور نسبی وجود دارد .
مسئله ی بازاریابی در فضای مجازی ، امری مهم و غیر قابل انکار تلقی می گردد ، زیرا این حوزه محل مهمی برای تبلیغات تجاری و پیشبرد اهداف افراد و شرکت ها در راستای جذب حداکثری مخاطبین و شناخت افکار و نیازهای آنان و همچنین نوع استفاده از این فضا می باشد .
در همین راستا یکی از پر درامد ترین روش برای افراد و شرکت ها استفاده از فضای اینترنت و سایت ها است .
به گزارش خبرنگار ام بی ای نیوز ، شهین دخت خوارزمی عضو جامعه اطلاعاتی ایران معتقد است : این بازاریابی در فضای مجازی نیازمند شناخت مخاطب خاص و ارائه نیازهای طیف وسیع است .
وی در ادامه افزود : در حال حاضر پس از عبور از عصر اطلاعات و ارتباطات وارد دنیای مجازی شده ایم . در این عصر ، فضای مجازی به عنوان یکی از جدید ترین ابزار تبلیغ در یک محیط پر مخاطب و مملو از جست وجو گر مدرن ، امکان انتقال آموزه ها و مفاهیم را فراهم ساخته است . این فضا به گونه ای است که امکان ارسال و انتقال پیام ها را از روش سنتی به شیوه های مدرن و پیشرفته ارتباطی فراهم کرده است .
در دنیای امروز فراگیری ترفند های انباشت و انتقال اطلاعات مورد نظر خود به مخاطبین انبوه فضای مجازی تبدیل به یکی از قوانین و لوازم مهم برای پیشرفت روز افزون در انواع مختلفی از زمینه ها گشته است . این محیط تبدیل به عرصه ی رقابت در کنار دنیای واقعی برای افراد بدل گشته است .
چگونگی شناخت مخاطب فضای مجازی خود یکی از اسباب و لوازم این روش درامد پر سود می باشد زیرا بدون شناخت آنان و برنامه ریزی برای ساخت پیام هایی که بیشترین بازخورد را بر روی مخاطبین اعمال می کنند ، رسیدن به درامد زیاد را برای تولید کنندگان غیر ممکن و گاه دشوار می سازد به خصوص در دنیای امروز که مخاطبین از حالت توده وار خارج گشته و تبدیل به مخاطبین فعال گشته اند و هر پیام با هر محتوایی را پذیرا نخواهند بود . به همین دلیل برنامه ریزان تبلیغاتی دست به تولید و کد گذاری تبلیغات تجاری با روش های جدید در فضای مجازی که همسو با امکانات گسترده در این محیط می باشند زده اند و در این زمینه فعالیت می کنند .
بنده معتقد ام فضای مجازی عرصه ای نامحدود و بی پایان در زمینه ی پخش تبلیغات تجاری و کسب سود حداکثری و هم چنین محیطی است که فاقد هرگونه تضمینی برای رسیدن به نتیجه ی قطعی می باشد .
برگرفته از سایت : http://www.khabaronline.ir
+ نوشته شده در جمعه بیست و چهارم خرداد ۱۳۹۲ ساعت 13:27 توسط مهدی فلاح نژاد
|