پنج اشتباه رایج در تبلیغات آنلاین
بسیاری از صاحبان کسب و کارها از این که تجارت آنها در وب بازده خوبی ندارد و تبلیغات اینترنتی آنها چندان موفق نیست، شکوه دارند. در این مقاله پنج مورد از این خطاهای فاحش و رایج این حوزه را بیان می کنیم، باشد تا شما با اجتناب از آنها، چند گام به جلو افتید. اولین خطااین است که افراد، به شرکت های مجری تبلیغات اینترنتی و بازاریابی وب بیش از حد لازم اعتماد و اتکا می کنند. پیشنهاد می کنم شما با گروه های شناخته شده کار کنید و طرح های تبلیغاتی خود را به پیمانکاران معتبر و خوش قول بسپارید. قبل از هر کاری، رزومه و سوابق کاری آنها را ملاحظه کنید. یکی دیگر از اشتباه هایی که در حوزه تبلیغات آنلاین صورت می گیرد این است که افراد تصور می کنند با دادن آگهی در فضای سایبر و معرفی سایت خود به جستجوگرهای اینترنتی، همه مشکلات مجموعه آنها حل می شود. خیر، این گونه نیست. در واقع اگر چه تبلیغات اینترنتی بسیار مهم است ولی بعضاً کنار گذاشتن شیوه های سنتی تبلیغ نیز مجاز نبوده و غافل شدن از آثار مترتب بر آنها گناهی است نابخشودنی. به عنوان مثال اگر کار شما فروش قطعات رایانه ای است، بخش عمده تبلیغات بر دوش اینترنت خواهد بود ولی اگر شرکتی تحت امر شما، به فروش پوشاک خانواده، پیتزا، لوازم التحریر و قطعات خودرو می پردازد، حتماً باید دیگر حوزه های تبلیغاتی را نیز در نظر داشته باشید. سومین خطای رایج در حوزه استراتژی بازاریابی اینترنتی این است که افراد جریان کار را نمی سنجند. شما همزمان با راه اندازی کمپین تبلیغاتی خود باید جریان امور را زیر نظر داشته باشید؛ بدانید چه تعداد به مشتری های شما افزوده شده است، چه تغییراتی در میزان فروش شرکت به وجود آمده است و غیره. اگر از همان ابتدای کار، با اعداد و ارقام بیگانه باشید، چگونه می توانید عملکرد طرح تجاری وب خود را محک بزنید و موفقیت یا عدم موفقیت آن را برآورد نمایید؟! دیگر اشتباه واقعاً خطرناکی که در این زمینه وجود دارداین است که فرد پیش از راه اندازی یا تکمیل سایت خود، تبلیغات آن را آغاز می کند. اصولاً یک استراتژی تبلیغات اینترنتی موفق، کاربران و مشتریان بالقوه را به سمت سایت هدف سرازیر می کند اما اگر سایت هدف هنوز عملاً وجود نداشته باشد یا عبارت نفرت انگیز «در دست ساخت» بر پیشانی آن حک شده باشد، چه اتفاقی می افتد؟ بررسی ها نشان می دهد در این حالت اکثر قریب به اتفاق بازدیدکنندگان، نسبت به سایتی که فعلاً موجود نیست یا هست ولی ناقص و کم محتواست، با بی اعتنایی رفتار کرده و اغلب در آینده نیز به آن مراجعه نمی کنند. شواهد نشان می دهد افراد از این که بخواهند چنین سایتی را به علاقه مندی های خود اضافه کنند(bookmark)، اکراه دارند. ![]() اگر شما از یک طرح تبلیغاتی مشخصی پیروی کنید، بهتر می توانید هزینه و زمان خود را مدیریت کرده و فاصله خود تا هدف غایی را به گونه ای دقیق تر بسنجید. اگر شما صاحب یک کسب و کار جدیدی هستید، بهتر است در مورد تمام مراحل کار خود – از طراحی وب سایت گرفته تا فروش محصولات – به دقت و با صرف زمان کافی «تفکر» کنید. اصولاً استراتژی بازاریابی اینترنتی ممکن است بر خلاف ظاهری که دارد، قدری «پیچیده»باشد و به همین دلیل افراد بسیاری در این حوزه، مرتکب اشتباه های ریز و درشتی شده اند. رسالت شما این است که این اشتباه ها را بشناسید، تجزیه و تحلیل کنید و مهمتر از همه این که، از تکرار آنها اجتناب ورزید. |
+ نوشته شده در شنبه چهاردهم اردیبهشت ۱۳۹۲ ساعت 14:35 توسط محمد مناجاتی
|