با سلام خدمت استاد ارجمند جناب آقای دکتر رحمتی

من در این وبلگ و در این درس می خواهم در مورد اقناع و تبلیغ واقعی در بازار کاری خودمان صحبت کنم .

به نظر شخصی من کسی میتواند د این بازار خوب فعالیت کند که دارای چند فاکتور اصلی باشد

1-دارای تشخیص مشتری از افراد دیگر مثلا : اگر هر کسی که وارد یک مغازه لباس فروشی می شود حتما خریدار نیست قدرت تشخیص مشتری خیلی ضروری می باشد.

2-دارای قدرت روانشناسی یعنی در همان لحظه اول بتواند انتظار مشتری را بفهمد و درک کند مثلا : در همان لباس فروشی هنگامی که مشتری را شناخت بتواند تشخیص دهد این مشتری دارای چه سلیقه ای هست مثلا اگر شلوار جین می خواهد چه نوع و چه جنسی می خواهد و در چه قیمت

3-دارای روی باز و با پرستیژ باشد مثلا: اگر یک خانوم برای خرید آمد مانند خانواده خو با ان برخورد کند نه خیلی صمیمی و نه خیلی خشک

4- دارای اعتماد بنفس بالا مثلا : اگر مشتری در مورد کالای آن ایرادی گرفت بتواند با دلیل و برهان در مورد کالای خود حرف بزند.

5-بتواند خشم خود را کنترل کند مثلا: اگر مشتری طوری برخورد کرد که فروشنده ناراحت شد بتواند خشم خود را کنترل کند تا مشتری از او نتواند نقطه ضعفی بگیرد.

6- همیشه جای تخفیف برای مشتری بگذارد مثلا: مشتری که بتواند تخفیف بگیرد این خرید در ذهنش ماندگار می شود و همین امر باعث می شود که مشتری شما یک مشتری ثابت شود.

7-دادن خدمات پس از فروش که از نکته های مهم هم هست و باعث دلگرمی مشتری می شود .

8-دیزاین مغازه یا دفتر و از نکات کلیدی از پوشش فروشنده یا بازار یاب که واقعا در دید خریدار تاثیر بسزایی دارد.

این مسائل به نظر من برای یک فروشنده یا بازار یاب مهم و اساسی هست اگر کمی و کسری شما به بزرگی خودتون ببخشید.