Normal 0 false false false EN-US X-NONE AR-SA MicrosoftInternetExplorer4

/* Style Definitions */ table.MsoNormalTable {mso-style-name:"Table Normal"; mso-tstyle-rowband-size:0; mso-tstyle-colband-size:0; mso-style-noshow:yes; mso-style-priority:99; mso-style-qformat:yes; mso-style-parent:""; mso-padding-alt:0in 5.4pt 0in 5.4pt; mso-para-margin-top:0in; mso-para-margin-right:0in; mso-para-margin-bottom:10.0pt; mso-para-margin-left:0in; line-height:115%; mso-pagination:widow-orphan; font-size:11.0pt; font-family:"Calibri","sans-serif"; mso-ascii-font-family:Calibri; mso-ascii-theme-font:minor-latin; mso-hansi-font-family:Calibri; mso-hansi-theme-font:minor-latin;}

 

خبرخوان در گوگل پلاس به ما بپیوندید

                                                           

            مشاهده در قالب PDF            چاپ       فرستادن به ایمیل

معرفی کتاب «تبلیغات و اقناع»

پیش خوان

24 خرداد 1391

امین اسلامی  

 

از نظر مترجم «توضیحات نویسندگان بر چاپ های متعدد این کتاب می تواند اهمیت و جایگاه آن را به منزله یک متن علمی- آموزشی در زمینه تبلیغات و اقناع به خوبی نشان دهد». ترجمه حاضر، ترجمه ویرایش چهارم (2006)آن است.

 

مترجم این کتاب دلیل اصلی ترجمه آن را کثرت کتاب های تالیفی در این حوزه می داند و بیان می کند «برای توازن در تولیدات علمی» این اثر ترجمه شد تا در نردبان برابری سهم خود را ارتقا دهد.

کتاب تبلیغات و اقناع

 

کتاب تبلیغات و اقناع

 

این کتاب در کنار 90 عنوان کتاب موجود به زبان فارسی در این حوزه قرار می گیرد و به قول نویسندگان، می توان آن را یکی از پنج منبع معتبر علمی در این زمینه دانست که در اغلب دانشگاه های جهان برای درس تبلیغات تدریس می شود.

 

در توضیح این کتاب آمده «این کتاب تبلیغات و اقناع را در گذر تاریخ بررسی می کند و می گوید این مفاهیم ازکجا آمده اند و چه مسیری را طی کرده اند و اکنون در کجا ایستاده اند با خواندن تبلیغات و امتناع، شما مفاهیم مرتبط با این حوزه را به خوبی می شناسید و روشی دقیق و روشن برای تجزیه و تحلیل آنها به دست می آورید.

 

در تبلیغات و اقناع تمام ایده های مهم و کلاسیک آمده است با مثال هایی فراوان برای درک هرچه بهتر آنها. دانشجویان و علاقه مندان به ارتباطات، تبلیغات علوم سیاسی و گرافیک مخاطبان اصلی این اثر هستند. شما پس از خواندن تبلیغات و اقناع به نقش تاثیرگذار تبلیغات در جهان امروز و زندگی خود پی خواهید برد.»

 

این کتاب در 8 بخش به شرح زیر تدوین شده است:

 

    تبلیغات چیست و چه تفاوتی با اقناع دارد؟

    تبلیغات در گذر زمان

    نهادینه شدن تبلیغات

    بررسی تبلیغات و اقناع

    تبلیغات و جنگ روانی

    چگونه تبلیعات را تحلیل کنیم؟

    تبلیغات در عمل: چهار مطالعه موردی

    تبلیغات در جامعه نو چگونه عمل می کند؟

 

درباره نویسندگان

 

گارث اس جاوت استاد ارتباطات دانشگاه هوستون است که دکترای خود را در رشته تاریخ ارتباطات از دانشگاه پنسیلوانیا کسب کرد. ابتدا به عنوان رئیس مرکز تحقیقات اجتماعی بخش ارتباطات دولت کانادا به کار مشغول شد. در سال های بعد پژوهشگر ارشد مرکز گانت بود. او سه کتاب در کارنامه خود دارد که همه آنها درباره فیلم و سینماست. وی عضو هیئت تحریریه چندین مجله علمی در زمینه فیلم و ارتباطات نیز بوده است.

 

ویکتوریا اُ دانل نیز استاد بازنشسته و مدیر سابق برنامه مفاخر دانشگاه، پروفسور رشته ارتباطات در دانشگاه ایالتی مونتانا- بُزمان است. پیش از این رئیس دپارتمان ارتباطات و روابط عمومی در دانشگاه ایالتی شمال تگزاس بوده است. وی دکترای خود را از دانشگاه ایالتی پنسیلوانیا دریافت کرده است. مقالاتی که او چاپ کرده بیشتر در زمینه اقناع و رسانه است.

 

اطلاعات کتاب شناختی:

 

جاوت، اس. گارث و دانل، ویکتوریا اُ (1390). تبلیغات و اقناع، ترجمه حسین افخمی، تهران: انتشارات موسسه همشهری.

آخرین بروز رسانی در چهارشنبه, 24 خرداد 1391 ساعت 17:26

 

اضافه‌ كردن نظر

 

نام (ضروري)

 

پست الکترونيکي (ضروري است، اما نمايش داده نمي شود)

 

نشانی وب سايت

 

1000 کاراکتر باقیمانده

 

من را از نظرات ديگر در اين مطلب آگاه كن

 

کد امنيتي

باز خوانی تصویر امنیتی

 

ارسال

                       

طراحی و اجرا توسط سروش مهر رضوان