1- تبليغات آگاهي دهنده ADVERTISING INFORMATIVE: تبليغاتی است برای اطلاع رسانی و آگاه ساختن مشتريان و خريداران در مورد محصول جديد يا تركيبات تازه ، جهت ساختن و ايجاد تقاضای اوليه
مناسب برای دوره معرفی منحنی كالا
2- تبليغات ترغيب كننده PERSUASIVE ADVERTISING : تبليغاتی است برای ترغيب مشتريان و خريداران در مورد بهترين كيفيت و قيمت كالاها جهت تقاضاهای انتخابی
مناسب برای دوره رشد منحنی عمر كالا
3- تبليغات يادآوری كننده REMINDER ADVERTISING: تبليغاتی است برای يادآوری و حفظ مشتريان و خريداران در انديشيدن به كالا
مناسب برای دوره بلوغ و پختگی منحنی عمر كالا
4- تبليغات تطبيقی يا مقايسه ای COMPARATIVE ADVERTISING : تبليغاتی است كه بطور مستقيم يا غير مستقيم كالا و مارك و نشانی را با يك يا چند مارك و نشان ديگر مورد مقايسه قرار می دهد.
مناسب برای دوره رشد منحنی عمر كالا
5- تبليغات تحكيم كننده REINFORCING ADVERTISING: تبليغاتی است برای حكيم بهبود روابط با مشتريان كليدی و هميشگی
مناسب برای دوره بلوغ و پختگی منحنی عمر كالا . در مرحله اول ايجاد كردن سهم با استراتژي بيان تمايز ، قيمت ، طراحي ، بسته بندي ، كيفيت و در مرحله دوم حفظ سهم باز هرم با استراتژي تمايز . حتما قيمت حتما خدمات خاص